Procedura mobilności

Procedura mobilności studenckiej w ramach umów bilateralnych (poza programem Erasmus+)

Studenci PK wyjeżdżający do zagranicznych uczelni partnerskich

  1. Rekrutacja wewnętrzna na studia częściowe w zagranicznych uczelniach partnerskich prowadzona jest przez Dział Współpracy Międzynarodowej (DWM) przy udziale koordynatorów wydziałowych.
  2. Rekrutacja dla studentów I i II stopnia odbywa się raz w roku, w okresie od 1 lutego do 31 marca.
  3. Kwalifikacja studentów odbywa się zgodnie z ustaleniami między PK i uczelnią partnerską, dotyczącymi w szczególności: liczby studentów podlegających wymianie, stopnia studiów (pierwszego lub drugiego), poziomu znajomości języka wykładowego na uczelni przyjmującej oraz średniej ocen z dotychczasowego przebiegu studiów.
  4. Kryteria, które powinien spełniać student ubiegający się o wyjazd na studia częściowe:
    • być studentem co najmniej drugiego roku studiów I stopnia w momencie zgłaszania swojej kandydatury.
    • Decyzję o możliwości wyjazdu studentów na ostatnim roku studiów podejmuje dziekan w porozumieniu z promotorem pracy dyplomowej.
    • Warunkiem wzięcia udziału w rekrutacji jest wysoka średnia ze wszystkich zamkniętych semestrów, oraz udokumentowana znajomość języka wykładowego (min. B2), w którym prowadzone będą zajęcia na uczelni zagranicznej (każdy wydział PK może wprowadzić dodatkowe warunki).
    • W każdym przypadku pisemną zgodę na wyjazd studenta musi wyrazić dziekan i/lub koordynator wydziałowy ds. wymiany bilateralnej.
    • W trakcie całego pobytu na uczelni partnerskiej student musi posiadać nieprzerwanie status studenta tzn. być zarejestrowany jako student studiów pierwszego lub drugiego stopnia na PK.
  5. W przypadku większej liczby kandydatów niż liczba miejsc dostępnych na uczelniach partnerskich, pierwszeństwo wyjazdu mają osoby z wyższą średnią ocen, a następnie z wyższymi kwalifikacjami językowymi.
  6. W przypadku małej liczby zrekrutowanych studentów w odniesieniu do dostępnych miejsc oferowanych w danym roku akademickim przez uczelnie partnerskie, może zostać przeprowadzona dodatkowa rekrutacja – w terminie ustalonym przez DWM.
  7. W celu zgłoszenia swojej kandydatury na wyjazd studenci PK proszeni są o złożenie w DWM następujących dokumentów:
    • Formularz aplikacyjny: „Podanie o Wyjazd” dostępny do pobrania na stronie internetowej DWM,
    • Dokument potwierdzający znajomość języka, w którym będą prowadzone studia na wybranej uczelni zagranicznej, na poziomie co najmniej B2 lub zgodnie z wymogami uczelni partnerskiej; potwierdzenie znajomości języka powinno być sporządzone w języku angielskim lub w języku, którego dotyczy certyfikat.
  8. Dziekanat, na wniosek Działu Współpracy Międzynarodowej, przygotowuje dla studenta:
    • zaświadczenie potwierdzające statusu studenta PK wraz z średnią ocen z dotychczasowego przebiegu studiów,
    • transkrypt z dotychczasowego toku studiów w języku angielskim.
  9. Warunkiem przystąpienia do wymiany, jest terminowe (do końca sesji egzaminacyjnej) zaliczenie semestru poprzedzającego wyjazd, a także zaliczenie poprzednich semestrów studiów.
  10. Student musi złożyć pełną dokumentację w wyznaczonym terminie. Złożenie wniosku po terminie lub braki w dokumentacji powodują automatyczne odrzucenie kandydatury.
  11. Przed złożeniem dokumentów, student uzgadnia wspólnie z koordynatorem wydziałowym indywidualny program studiów do zrealizowania w czasie pobytu na uczelni partnerskiej, który zostaje wpisany do porozumienia o programie zajęć (Learning Agreement).
    Lista wybranych przedmiotów zostaje wpisana do formularza aplikacyjnego PK. Celem porozumienia jest zapewnienie uznania i wliczenia do programu studiów na PK całości materiału zrealizowanego w uczelni partnerskiej. W niektórych przypadkach, poza przedmiotami realizowanymi na uczelni partnerskiej wykazanymi w LA może być konieczne zaliczenie przez studentów dodatkowych przedmiotów na rodzimym wydziale PK w określonym terminie, po przyjeździe na zasadach odrabiania braków punktowych.
  12. Student jest zobowiązany do wypełnienia ustaleń zawartych w porozumieniu o programie zajęć.
  13. DWM przesyła formularze nominacyjne do uczelni partnerskich po uprzednim zweryfikowaniu i akceptacji dokumentacji załączonej do podania studenta.
  14. Student ma obowiązek dokonania poprawnej rejestracji swojej kandydatury poprzez system online, który został wskazany przez uczelnię partnerską, i dotrzymania wyznaczonych terminów.
  15. Ostateczna decyzja o przyjęciu studenta należy do uczelni partnerskiej. Po dokonaniu oceny zgłoszenia, uczelnia partnerska wysyła studentowi decyzję dotyczącą przyjęcia oraz ewentualne dalsze wskazówki.
  16. Student przekazuje do DWM kopię/skan decyzji wydanej przez uczelnię partnerską, dotyczącej przyjęcia na studia częściowe, niezwłocznie po jej otrzymaniu. Na podstawie ww. decyzji DWM przesyła list do właściwego dziekana wydziału PK z informacją o przyjęciu studenta na wymianę bilateralną.
  17. Student, który zakwalifikował się na wyjazd na studia może zrezygnować z wyjazdu. W takiej sytuacji ma on obowiązek pisemnego zawiadomienia DWM o swojej decyzji.
  18. W przypadku modyfikacji przedmiotów realizowanych na uczelni partnerskiej, należy niezwłocznie przesłać informację o zmianie drogą mailową do koordynatora wydziałowego ds. wymiany bilateralnej lub przedstawiciela władz dziekańskich, z kopią do DWM.
  19. Student zobowiązany jest, w terminie 14 dni od dnia przyjazdu do uczelni partnerskiej, przesłać do DWM, drogą elektroniczną, potwierdzenie przyjazdu sporządzone na obowiązującym formularzu, [dostępnym do pobrania tutaj], podpisane przez koordynatora uczelni partnerskiej.
  20. Po zakończeniu wymiany, student jest zobowiązany przekazać transkrypt do dziekanatu macierzystego w celu uznania efektów uczenia się i otrzymania zaliczenia semestru.
  21. Przeliczenia ocen uzyskanych w uczelni partnerskiej dokonuje przedstawiciel władz dziekańskich lub koordynator wydziałowy ds. wymiany bilateralnej.
  22. Złożenie wniosku o wyjazd jest jednoznaczne ze złożeniem przez kandydata oświadczenia o zapoznaniu się i akceptacji niniejszej Procedury.
Ułatwienia dostępu:

Kontrast

Powiększ tekst

Zwiększ odstępy

Użyj czytelnych czcionek

Powiększ kursor

Podświetlenie linków

Zatrzymaj animacje

Resetuj ustawienia

Przewiń do początku strony